2012. január 7., szombat

Most akkor mi van?

Igazából lehet, hogy átmegy a blogom valami elmélkedős, ilyen-olyan gondolatokat tartalmazó masszává. De hisz ez is az én véleményem, gondolatom.
Talán tegnapi volt életem egyik leggörcsösebb napja, és úgy hiszem ilyenek és még rosszabbak várnak ránk.
A rossz, félreérthető és ijesztő kommunikáció olyan tettekre kényszerítik az amúgy normális észjárású embereket, mely igenis rossz irányba viszi az életet.
Most már nem érdekel ki mit mond: nyíltan írok a gondolataimról, aztán majd megint kapok a fejemre- nem érdekel! Ez a véleményem!
Van egyszer az a rettenet a levegőben, hogy Atya, ég! Itt az államcsőd a nyakunkon és senki nem mond hivatalosan semmit. Jah! De a tettek... Szerintem azok nagyon sokatmondóak.
1-2 példa:
Megszületett egy törvény, mely szerint ha valaki tetten ér a házában, telkén egy betörőt, aki rá támad- jogosan megvédheti magát bármely eszközzel. (pl. volt a bácsi, aki áramot vezetett a kerítésébe- jogos-e az önvédelem ilyen szinten, vagy nem???)
Nos evvel a törvénnyel nekem 2 nagyobb problémám is van:
1: Van a (csak példa a saját beteg agyamból) dühös sógornő: haragszik x kisasszonyra, mondjuk 50 ezer forint kölcsön miatt, amit x kisasszony nem fizetett vissza. Egyszer csak trükkösen elcsalja a házába a sógornő, majd egy székkel úgy fejbeveri, hogy x kisasszony belehal. Ez volt a titkolt cél (dühből), de amikor kijön a rendőrség csak annyit vall, hogy x kisasszony betört, mert ismét pénzt kért, mire a sógornő elutasította, ekkor jött a "támadás". Természetesen a sógornő csak önvédelemből emelte fel a széket és vágta a nő fejéhez...... Bírósági ítélet, dec. 30-ai törvény értelmében (asszem akkori....): ÁRTATLAN!!! - De persze ő egy gyilkos, hiszen előre megfontoltan cselekedett, de a bíróság a törvény értelmében nem vizsgálja ki az esetet alaposan, hiszen ÖNVÉDELEM!
Majd egy másik globálisabb példa: (Csak úgy fikciókén!!!)
Államcsőd van, elértéktelenedett a forint, söprik a pénzt az utcán, de kenyér, krumpli sehol nincs! (Ez már elég dúrva, nem?) Elkezdődik a rablás, betörés időszaka. Munkanélküliek tömkelege próbál értékhez jutni, hogy a semmit megvehesse,vagy hogy az adósságait (mondjuk a fedélhez a feje fölött!!) rendezze, különben nagy 2 ajtós behajtók így vagy úgy behajtják- mondjuk eladják a 15 éves lányát arabokhoz táncolni (!). Önvédelemből ezeket az embereket lelőhetik a tulajdonosok. Nagy kivizsgálásra szegény eladósodottnak a családja ne számítson, mert a bíróság e törvényre hivatkozva nem fogja megnézni a történteket. Nem kell kivizsgálás és persze a fegyverét minden tulajdonos használhatja ÖNVÉDELEMBŐL.
Hm.... Ilyen az előjáték....
Más: megfigyelhető egy tendencia mostanában: ami híradóban elhangzik, annak pont az ellentetje történik 2 héten belül. Így nekem az lenne a kérdésem: Bank betétjeimet hova és mikor tegyem?
..... persze adott a feltételezés, hogy van. Mert ha van, akkor kiviszem az országból, jó messzire- evvel rontom a bankom állapotát- rontom az ország megítélését és a gazdaságot, a forintot és a hitelek törlesztésének lehetőségét, rontom a munkahelyeket, az önkormányzatok bevételét....stb. De én jogosan féltem a saját megtakarításom. Hiszen ha már lapáttal kell söpörni a pénzt, akkor talán jól fog jönni, hogy nekem több van, mint másnak. Nem?
De ha ezért a sok pénzért így-sem úgy sem kapok krumplit és kenyeret, akkor mi van?
Na ez a válság szerintem!
Ez az a válság, amikor minden család, minden ember érzi, hogy nagy a baj.
Most van ilyen állapot? Nincs! Lehet venni kenyeret, van krumli, de tej is! Igaz nem olcsó, sőt 2012-ben kiérdemeltük a jó drága tejfölt is, de még van.

Tehát: Igen, szerintem függ attól az ország gazdasági állapota, hogy egyes minősítő atyaúristenek hova sorolják- mert ez törvény!- de amíg vannak emberek, aki dolgoznak azért, hogy legyen tej, kenyér és krumpli, addig van gazdaság. Igazi csőd talán nem is lesz, csak azoknak, aki tartoznak valami atyaúristen felé..... Mint MI!



4 megjegyzés:

M-ici írta...

Öööö, ööööö, ööööö... ez így eléggé sarkos, és erőltetett gondolatmenet. Most mondanám, hogy ez az alternatíva bennem föl sem merült, hogy valaki megtervezne egy gyilkosságot, így, ilyen módon, mert hát konkrétan a gyilkosság távol áll tőlem. De gondolom tőled is. És sokaktól. Nem hinném, hogy ilyen tervek megfordulnak fejekben. De igenis hagy védjem meg azt, ami az enyém.
Államcsőd... talán lesz, talán nem. Én kizártnak tartom, hogy hagyná a vezetés. És ha igen, tudunk ellene tenni valamit? Valaki mondja meg, mert akkor én belevetem magam ezerrel a teendőkbe.
Hááát, betétem meg nincs, így aztán semmi okom az aggodalomra. :)

Ejjkukk írta...

...én csak egy óriási amerikai példából indultam ki. Mert ott pont az ilyen törvénnyel van a legtöbb bajuk. És persze, meg kell védeni a saját tulajdonunkat- de nm szabad kivizsgálás nélkül hagyni a dolgot!

LARION írta...

Nagyon értlek, Detti .......

M-ici írta...

Na pont tegnap éjszaka volt egy film, ami erről szólt. Selly Field-del, a Szemet szemért. Na de konkrétan ez az a szitu, amikor azt mondom, hogy igaza van. Az igazságszolgáltatás nem állt a helyzete magaslatán, és szabadon kószált egy gyilkos. Ez nem helyes. Na mondjuk kell vérmérséklet ahhoz, hogy valaki ezt így kivitelezze, de igaza van.
Amit te hoztál példát, hogy x tartozik y-nak, és ezért gyilkol, na ezt éreztem én erőltetett gondolatmenetnek, de értem én is a félelmeidet persze.