2014. június 18., szerda

Luxus nekem

A harmadik évről számolnék be, mert szerintem nagyon érdekes feladatok voltak.
Az első prject egy 100 ruhadarabból álló luxuskollekció megtervezése volt. Kritérium nagyon nem volt témaválasztás ügyileg, de arra nagyon kellett ügyelni, hogy luxus minőségűek legyenek az anyagok, kiegészítők, kellékek. Feladat nagyságát 1 példa nagyon jól mutatja: próbáljatok meg keresni luxus minőségű zipp-zárt itthon. Még anyag csak-csak, de zipp nincs. 
Csináltatni külföldön lehet, de 1 feladathoz és csak pár darabot? Nem igazán. 
Sok gondolat előzte meg az inspirációk gyűjtését. Mi a luxus? Mitől válik valami luxussá, és hogyan alkalmazzák, akiknek arra van igénye? Hogy alakul ki az igény a luxusra?
Miután visszataszítónak tartom a luxust a klasszikus értelemben, egy görbe tükröt szerettem volna állítani a témának.

Így arra gondoltam, hogy ételekből inspirálódok. Liszt, cukor, articsóka, szilva...stb. 
Az alapanyagoknál is úgy válogattam, hogy a lehető legpóriasabb anyagok legyenek luxustermékké alakítva: len, pamut, olcsó thüll. Selyem nincs. Gyöngyök, hímzések nincsenek- csak nyomott minta. Egyszerűség. 




Nincsenek megjegyzések: