2011. április 8., péntek

Koncert élmény

Tegnap megesett az, ami már 12 éve nem: koncerten voltam. Méghozzá Myiavi koncerten. Mielőtt még bárki így vagy úgy húzná a száját, mondom: én sem ismertem. Egészen a koncert kezdetéig. A testvéremet kísértem, és az elején még úgy is volt, hogy nem megyek be, csak kint megvárom, de győzött a megérzés: vettem magamnak is jegyet. Semmi kedvem nem volt hozzá.... Őrjöngő kölkök, sikítozás, tömeg- no, ez nem az én műfajom.
Utána lehet nézni: Myiavi egy 29 éves 2 gyermekes családapa, "rockzenész", aki nagyon sok műfajt kever. A legmókásabb kinézetű figurák járnak a koncertjére. Itthon sem volt másképp.
Viszont!!!
Az nagyon durva, hogy egy külföldön elképesztően felkapott japán zenész, aki többezres, meg tízezres tömegeknek zenél, itthon csak 600 (!) eladott jegyet ér. No ez a koncert első fél órájában ki is jött: nem volt elégedett, ráadásul a ha jól értettem nem is érezte magát jól. És én megértem.
Majd visszajött a színpadra és elmagyarázta, hogy bizony neki sérelme, hogy van ez a magyar szerződése, ami miatt megtartja a koncertet, de amúgy a családja Tokióban van...... És ott vannak egy világot megrázó tragédia után, ki tudja mennyi mérgező anyagod szívnak be, és neki itt kell jó arccal végigbuliznia egy koncertet, ahol láthatóan csak a terem negyede van megtöltve. Állítom a stábjának a repülőjegye több került, mint a bevétel.
Elkezdődött egyfajta párbeszéd a rajongók és Myiavi között, majd volt egy 1 perces csendes megemlékezés. És én úgy láttam, hogy szemléletmódot váltott és már nem egy "nagy" koncertnek fogta fel, hanem egy igazi kis rajongótábornak való zenélésnek, és ekkortól igazán koncerthangulat lett.
Megdöbbentem a fiatalok kulturált és kiegyensúlyozott viselkedésén (ráléptek a lábamra és bocsánatot kértek, kerekes- székes kislányt hagyták érvényesülni- nem álltak elé, nem lökdösődtek, nem balhéztak).
Visszatért minden reményem, hogy lesz olyan generáció, aki igenis ügyesen, szépen és alázattal fog viselkedni. Nagyon megérte!
Nem fogok zenét beágyazni tőle...... Ugyanis nem igazán vagyok oda érte.... De mint ember, meggyőzött!

Nincsenek megjegyzések: