2010. január 1., péntek

Jó kezdet!

DE még mennyire....
.... pedig reggel komolyan azt hittem, nagyon pocsék lesz ez a nap. (Én nem szeretem a szilvesztert, soha nem is csinálok nagy hajcihőt belőle...) Az éjszakai tüzijáték parádé, ami itt 'majd két órán át tartott úgy fel bosszantott, hogy egyáltalán nem tudtam aludni. Migrénes létemre ettől rendesen fájt is a fejem reggelre, de Gréta elég toleráns volt, nem zakatolt egész délelőtt, úgy, mint eddig. Ettől függetlenül kikönyörögtem férjecskémtől, hogy most töltse a lányzó a nagyinál a délutánt és mi pihenjünk egy kicsit.
Az ilyenkor szóba sem jön, hogy hazajöjjünk és aludjuk egyet, mert azért mégiscsak kézközelben kell maradni: így elmentünk moziba.
A sorbanálláskor (ami kb. 2 km-es sor volt) még nem tudtuk mit nézünk, mondtuk is, hogy inkább semmit, és irány inkább sétálni. De végigálltuk a sorunkat, hogy ne kelljen mindenkit odébbtaszigálva kiállnunk. Amikor már épp mentünk volna el Férjecském megszólalt: felszabadult 2 jegy az Avatár Imaxra!
Hú! Komolyan? Már el is könyveltem, hogy 2-3 hónap múlva nézem meg, mivel nincs rá jegy.... Már repültünk is lecsapni rá: és irány a terem!--- Na ez a szerencse! Pesze nagy pech a későknek: BOCSI!!!
Nagy elvárásaim voltak evvel kapcsolatban: sok jót hallottam az imax élményekről. Peti is azt mondta, hogy nagyon jó, ő már volt Barcelónában ilyenben és nagyon szuper..... Na én még nem voltam sehol, így mindenképpen újdonság: és egy ilyen jó filmmel kezdeni: királyság!!!

Kép innen!

Mint már írtam, láttuk már a filmet sima 3D-ben, jó volt. Így itt a történetet és az igazi jelentős történéseket már nem annyira figyeltem, inkább a háttérmunkát és a részleteket (amikbe általában találkok rengeteg hibát!). Eddig komolyan azt gondoltam, hogy a súlyt (és itt most bolondnak lehet nézni) animált karaktereknél képtelenek voltak megoldani úgy, hogy az élethű legyen. Ilyen szempontból már kapott egy pipát a film. Az dolgok élethűen puffannak és nem túl légies a mozgásuk.
A következő bajom is evvel kapcsolatos: az animált szereplők és az élő színészek a legtöbb esetben nem voltak végig arányosak: itt is egy pipa! (Gyűrűk Urában a hobbit egyszer derékig ér, egyszer vállig...... hmmm)
Mélység: na a 3D-s verziónál nem éreztem ennyire jónak: imaxban hatalmas élmény. És itt jegyzem meg, hogy érdemes tornázni egy kicsit erre: simán rosszul lesz az ember. Mondták az elején, hogy ilyenkor szemüveg le, lefelé nézés és kis pihi, no én ezt átléptem: (túlságosan figyelni akartam) egyszerűen másra gondoltam, emlékeztettem az agyamat, hogy ez nem valóság. Elég is volt. (A szemüveget csak azért vettem le egyszer-kétszer, mert nyomta az orrom.)
Továbbá piros pont a színek-fények összhangért, a kidolgozottságért (mert nem nagyon voltak rossz és elhanyagolt hátterek és kellően volt minden szereplő és részlet bemutatva), a hangokért és a kiegyensúlyozottságért. Tényleg nem lankad a figyelem és mindenhol izgalmas. Volt egy-két pillanat, amikor megborzongtam. (Kellemesen...)
Egy pici, és megbocsájtható hibát találtam, de elkönyvelem annak, hogy ez egy kezdetleges dolog és csak egy kis kalandozás volt: a főszereplő arcát 1 helyen láttam animálva, na azt lehet, hogy nem kellett volna. Ugyanakkor ezt ellensúlyozza a film végén a na-vi lány és a katonasrác ölelgtőssége: teljesen profi, nem érezni, hogy ez egy félig színészi-félig animációs jelenet.
Nagy élmény volt!
Férjemnek viszont nem ez a véleménye: szerinte nem volt Imax élmény, szerinte ugyanazt láttuk, mint sima 3D-ben. Nem tudom, hogy ez filmhiba, vagy mozihiba, de az tuti, hogy itt az Arénában én is észrvettem egy nyavajás foltot a vásznon, ami nagyon bosszantott az elején... De kit érdekel? Maga a film szuper: 5-ös.

1 megjegyzés:

Kati írta...

:)
Mi is ezzel a filmmel kezdtük az újévet! Igaz mi 3D-ben néztük, de így is élmény volt!!