2008. december 22., hétfő

Karácsonyi készülődés:

Nálunk az volt a szokás otthon, hogy karácsony előtt 4-5 nappal már hatalmas volt a ramazuri. Utáltam az egészet: vidd ki a szemetet, szaladj el ide, csináld meg ezt-azt....stb. Nem volt egy barátságos készülődés. Nem szerettem! Utána következett az ajándékozás, ami megint egy nagyon idegesítő dologgá vált. Ki kapta a jobbat és miért ő? Mennyi pénzt költöttünk és mire, megkeresni a legolcsóbbat, de legjobbat....... Fúj! Így az elmúlt években Mi elég barátságosan, de még mindig szaladósan kezeljük a helyzetet.
Az elmúlt pár napban sok vitánk volt Petivel, de ma végre megértette: nem akarok nagyon ajándékot, mert nem akarom, hogy egyedül töltsük külön-külön a készülődéses időszakát, mert ő eltűnik boltozni. . A legnagyobb ajándék számomra a szép emlék lenne: Peti segített a főzésben- mellettem ácsorgott a konyhában és jókat nevettünk.
Tegnap elkészítettem Zsuzsi receptje alapján mézeskalácsot! Gréta még segített az elején: az nagyon jó volt, majd egyedül folytattam. Nagyon tetszik a végeredmény! Finom!!!
Ma feldíszítettük együtt a lakást. Nagy volt az örörm, hogy díszek kerültek a falra.
Holnap előkészítem a beiglit, a zserbót és pácolom a húsokat. No meg takarítok, mert az elmúlt napokban akkora volt a munkaözön, hogy nem jutott rá sok időm, pedig ez mániám.
24-én sütöm ki a beiglit, a pulykát és a többi húst: steak libamájjal Petinek, rántott husi Grétának. Lesz egy halom párolt zöldség, jázmin rízs, petrezselymes krumpli és persze a salátám. Az elfogyasztáshoz bízom benne, hogy az anyósom is segít, örülnék ha velünk töltené a karácsonyt. Bár ami azt illeti, ez az idei lesz az első olyan ünnep, amikor nem megyek haza a szüleimhez, mert Gréta elég beteg és félek, hogy megfertőzi a nagymamám, aki mostanában sajnos gyengélkedik. Ha meggyógyult a lányzó megyünk!
Ettől függetlenül remélem mindenki jól fogja magát érezni és örül az együtt töltött időnek.

Minden kedves olvasómnak Békés, Szeretetettel teli Karácsonyt kívánok!

1 megjegyzés:

mmama írta...

Én is kivánok hasonló jókat !