2011. október 8., szombat

Design hét továbbra is...

Ugyan nincs sok időm rá (vagyis amennyit szeretnék!), de azért eltöltöttem egy délutánt Budapesten, nyakamba véve a belvárost, és a fényképezőgépemet, hogy Design ügyileg feltöltődjek. Elsőként a Kálmán Imre utcába voltam, ahol a Take away kiállítást néztem meg. Magyar tervezők tárgyait lehetett közelről megszemlélni, pl. Ducsai Judit csodás Klocc! táskáit. Én nem szeretem a szürke dolgokat, főleg nem a kövekhez hasonlítóakat: lelkemnek túl hideg ez a stílus, de Judit táskái gyönyörűek. Egyszerűek, okos formájúak és nagyon esztétikusak.
És bizony megleshettem Fehér Beatrix ruháit is közelről: Jújj, de nagyon szeretnék ilyet!!! - kategóriába tartoznak. A minták szépek, hangulatosak és a ruhák kellően rafináltak.






A kis kirándulásomhoz ez a zene szervesen hozzátartozik! Yonderboi Passive Control új lemeze nemrégiben jelent meg, és nekem eléggé egybe is van az egész.




A lengyel intézetben Textilakadémia címmel kiállítást tartanak. Én ezt is meglátogattam, és a negatív kritikák ellenére nekem nagyon tetszett, igaz: tényleg nem csináltak belőle nagy ügyet, de ez megbocsájtható, mivel szépek a kiállított textilnyomatok!







Arról már írtam korábban, hogy a béta csoport Gombold Újra!- Divat a Magyar pályázatra beadott táskáiba teljesen bele vagyok bolondulva. Azóta is és ezután is: főleg, hogy élőben is megcsodálhattam és megtapizhattam őket a Monoban. A kirakat most konkrétan a gyerekkoromra emlékeztet: nekem volt fából készült tolltartóm, és volt a házunk mögött létra is, ami mellett rendszerint órákat rajzolgattam. Szóval lehet, hogy én ezt a képet kinyomtatom majd és bekereteztem.





Továbbra is tartom, hogy maga a Design szó idegesít, és a körülötte megálló levegő is. De azért olyan elképesztően jó dolgokat is fel lehet a témán belül fedezni, mint a Sterling galéria kiállítása.
Képet NEM TEHETEK KI!- ami engem igencsak felbőszít: ugyanis ez egy reklám is lehetne, nem mellesleg a világnak a csodás "mesés" ékszereket látni kell! Elképesztően szépek és kedvesek. Nem azok a tipikus "design" együgyüségek. És a tálalás is nagyon rendben volt: kaptam 2 kakasnyalókát! :D Pirosat, magyarosat, ragadósat!

Pénteken pedig többedmagammal látogattunk el a Siberiába, Anna Zaboeva műhelyébe. Az a hangulat és sokszínűség teljesen magával ragadott. A cipők nagyon különlegesek, a minták kiváltképp azok és a bolt is jó! Érdemes legalább egyszer "csak úgy!" ellátogatni!


Nincsenek megjegyzések: